جهان سوم

 

روزی در آخر ساعت درس یک دانشجوی دوره دکترای نروژی، سوالی مطرح کرد:

استاد، شما که از جهان سوم می آیید، جهان سوم کجاست ؟؟

فقط چند دقیقه به آخر کلاس مانده بود. من در جواب مطلبی را فی البداهه گفتم که روز به روز بیشتر به آن اعتقاد پیدا می‌کنم. به آن دانشجو گفتم:

 جهان سوم جایی است که هر کس بخواهد مملکتش را آباد کند، خانه‌اش خراب می‌شود و هر کس که بخواهد خانه‌اش آباد باشد باید در تخریب مملکتش بکوشد.

 

"پروفسور محمد حسابی"

 

*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*

سر زدن به دلکده‌ها همیشه لذت‌بخشه

داشتم نگاه میکردم که چند ماه دور بودم از تمام لحظه‌هایی که در اینجا سهیم بودن رو تجربه کردم

سهیم بودن در ساختن

سهیم بودن در شادی

سهیم بودن در لحظه‌های همدیگه

سهیم بودن در یادگرفتن

سهیم بودن در گفتن و شنیدن

 

کسانی که این مدت به نیوشای سخن سرزدن، چقدر انرژی آموزش داشتن و من قافل

اینجا کسی هست که بدونه نیوشای سخن کجا بود؟‌

گم شده بود یا اینکه خودش رو پیدا کرده بود ؟‌

 

و من چقدر خوشبختم که می‌تونم بیام و چند کلمه‌ای بنویسم و به خاطر بیارم که هستـــــــــــــــــــم

 

دلتنگ بودم یک دنیا

مسیح

شباهنگ

فرامرز

نرگسی

سام نریمان

یوکابد

نخل تنهایی

ایمان

بی‌آشیانه

خراباتی

پری

امیر اچ

خشایارشا

مردپرهیزکار

 بانوی گمشده

گسیو

پریدخت

صبا

پرستو

فرمانروای سرزمین خورشید

موسا

 ایزدی

بوی گندم

سهیک

مریم

تینا

رضا

علی

مرمر

حسام

سوگند

نازنین

همایون

ناناز

دو وروجک عاشق

عمو هندونه

مریم و سعید

هانا

 ...

چقدر دلم براتون تنگ بود شده به اندازه‌ی  تمام لحظه‌های پر از نجوای سکوت

 

جهان سوم

جهان سوم یعنی پرورش رویای موفقیت در خواب

جهان سوم جایی هست که در اون خوف را بجای اکسیژن می‌فروشند

جهان سوم شاید جاییست که مردم در اون رنگ خونشون کمرنگ‌تر از سرخ است

جهان سوم جاییست که بودن مترادف زیستن نیست و زیستن زندگی را معنا نمی‌بخشد

 

جهان سوم چه بوی آشنایی دارد

 

در جهان سوم عشق از نوع پنجم چه جایگاهی دارد ؟‌

عشق یک کبوتر به خالی جای آب

عشق یک بوته‌ی گل سرخ به خاک مدفون شده در زیر سنگ

عشق یک شاپرک برای پرواز به انگشتان رنگین شده از کنده شدن بال

 

جهان سوم فصل آفرینش را خواهد داشت؟ یا بی‌هدف بودن جهان سوم از بدو زمان پاسخش رو به آری بوده؟

 

هیچ نمیدانم جز اینکه نیوشای سخن معنیش را از بودن شما وام خواهد گرفت

 

در پناه معبد عشق

 

نظرات 6 + ارسال نظر
ندا پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:01 ق.ظ

تو همیشه عزیز ترین بانوی جهان هستی برای ما
چه دنبال خودت بگردی
چه مثل همیشه شمعی باشی که راه را برای خودگم کرده ها روشن کنی
نازنین بانو
نیازی نیست که بهت بگم
چقدر و تا کجا دوستت داریم

علی پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:30 ب.ظ

دوش مست و بی خبر بگذشتم از ویرانه ایی
ناگهان آمد به گوشم خنده مستانه ایی
تا کنار رفتم از درون کنار پنجره بر خانه ایی
قلب من سوخت همچو پر پروانه ایی
مادری گریان َ پریشان َ کودکی ازسوزسرما می زندَ مردکی کور و فلج افتاده کنج خانه ایی
دختری مشغول عیش با بیگانه ایی
قصد رفتن کرد آن مرد پلید
باحالت جانانه ایی
برخودم لعنت فرستادم که هرشب مست و خوشم
دختری عصمتش را می فروشد بهر نان خانه ایی.

ایزدی جمعه 21 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:21 ب.ظ http://moghan.blogfa.com

سلام.خوشحالم که هستی و حالت خوبه :)

نرگسی جمعه 21 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:03 ب.ظ http://nargesi.blogfa.com

سلام نیوشای سخن عزیز

خوش اومدی

تو این شبای عزیز از دعای خیرت بی نصیبم نگذار

@};-

ندا یکشنبه 30 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 08:05 ق.ظ

عزیزترین ندا کجا هست ؟؟؟

مهدی یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 09:57 ق.ظ

سلام خسته نباشید. راست گفته من تو اداره خودمون هم میبینم. تو جامعه هم میبینم.
به هر جهت خسته نباشید نیوشا!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد