هدیه عشق (۲)‌


من غلام قمرم غیر قمر هیچ مگو
پیش من جز سخن شمع و شکر هیچ مگو
سخن رنج مگو جز سخن گنج مگو
ور ازین بیخبری رنج مبر هیچ مگو
دوش دیوانه شدم عشق مرا دید و بگفت
آمدم نعره مزن جامه مدر هیچ مگو
گفتم ای عشق من از چیز دگر می ترسم
گفت آن چیز دگر نیست دگر هیچ مگو
من به گوش تو سخنهای نهان خواهم گفت
سر بجنبان که بلی جز که به سر هیچ مگو
قمری جان صفتی در ره دل پیدا شد 
در ره دل چه لطیف است سفر هیچ مگو
گفتم ای دل چه مه ست این دل اشارت می کرد 
که نه اندازه ی تست این بگذر هیچ مگو
گفتم این روی فرشته ست عجب یا بشر است
گفت این غیر فرشته است و بشر هیچ مگو
گفتم این چیست بگو زیر و زیر خواهم شد
گفت می باش چنین زیر و زیر هیچ مگو
گفتم ای دل پدری کن نه که این وصف خداست
گفت این هست ولی جان پدر هیچ مگو

با درودی دوباره خدمت نازنینانم

در پست قبلی اشاره شد به حضور عشق زمانی که بدون هیچ چشمداشتی در وجودمون جاری و پویا میشه صرفا بخاطر خود عشق. در چنین حالتی زندگی به این سبب معنا پیدا میکنه و اهمیتش جلوه گر میشه و از حالت روزمرگی خارج می شه. هر چیز معمولی دیگه برای شخص معمولی نیست بلکه تلالویی فوق العاده پیدا میکنه. وقتی به شاخه گلی می رسیم در پوست خود نمی گنجیم می لرزیم و می رقصیم. غروب خورشید را می بینیم و حسی آمیخته با نیایش پیدا میکنیم. پرنده ای رو در پرواز مشاهده میکنیم و اشک در چشمانمان حلقه میزنه.
این احساس هر روز در عمیق و عمیقتر میشه تا این که ناگهان متوجه میشیم که دیگه از ما در ما نشانی نیست. ما محو شده ایم و به جای ما روشنایی نشسته. نوری الهی نوری همچون آبشار سرازیر میشه. این امر نشانه ی قطعی در راه بودنه. هنگامی که هستی و در عین حال نیستی به مقصد رسیده ایم .مقامی که دیگه نمیشه در اون ادعا کرد "من هستم" در حالی که برای نخستین بار هستی پیدا کرده ایم.

در پناه معبد عشق

همیشه دوستتون دارم

نظرات 12 + ارسال نظر
ایزدی پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 01:35 ق.ظ http://moghan.blogfa.com

سلام اووووووووووووووووووووول

سوگند پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 12:32 ب.ظ http://myweb.mihanblog.com

بسیار زیبا می نویسی و پر انرژی مثبت



اگر به آینه بنگری،

برای افتخار کردن،

چیزهایی بهتر از غمهایت

خواهی یافت.

موفق وشاد باشید

رنگین کمون پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 01:11 ب.ظ http://delkadeyeh-man.persianblog.com

سلام.....کاش زودتر اینجارو میدیدم ولی من دیگه نیستم.................حیف............

هانا پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 01:53 ب.ظ http://www.sokooot.blogsky.com

سلام عزیز.
وجود بزرکانی مثل شما.سهیک و حسام به من امید میده.و این که واسم نظر میزارین حس مکیکنم واقعآ وجود دارم
ار همه چیز ممنون

سهیک*** پنج‌شنبه 23 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 07:13 ب.ظ http://www.tabar.blogsky.com

نیوشاجان با درودفراوان.............
گفت :این جیست بگوزیروزبر خواهم شد
گفت: میباش چنین زبروزبر............هیچ مگو........
.............................................................
کاشکی نابلدان که تنها هنرشان در اول شدن!!...زنبیل گذاری!! واین گونه حرکات بچه گانه! و تقدیم دسته گل های تزوبرونیرنگ و ریا به فرگاه شماست..ذره کوچکی به ژرفنای نوشته های شما نقبی میزدند و درکشان در حد ابتدائی شناخت مکتب عشق بود......ولی متاسفانه بقول شمس:
من گنگ خواب دیده و خلقی تمام کر
من عاجزم زگفتن و خلق از شنیدنش
من با بسیاری از تفسیرهای شما در باره عشق موافقم ولی همان گونه که چند بارتکرارکرده ام برای بهترنشاندن و نشانیدن هر تئوری نیاز به مصداق است...وعشق را به باورمن هرگز نمی توان در حاله ابهام و تقدیس کشید..
عاشقان بسیارندوعشق به فراوانی نسیم
وهمه جا درنزد همه کسان
برای لمس و درک و باورعشق راه طولانی درپیش نیست
عشق همین جاست....درشکاف خامه شما
که تلاش میکنی آنرا انتشاردهی
آفرین برشما ولی یادت باشد که بازبان عام بنویسی تا نوجوانان و جوانان آنرا با هوس اشتباه نگیرند
شما بهتراست پله پله و گام به گام و درسطی بنویسی که دوستان درحال جستجو وکم آگاه توانائی هضم آنراداشته باشند
بهرروی علیرغم اختلافاتی که با شما دارم در عاشق بودنتان تردید ندارم..پس همیشه تندرست و عاشق بمانید
نیوشای نازنین..................................................

مسیح جمعه 24 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 01:46 ق.ظ http://aaddee.blogsky.com

سلام

ممنون

من نمی تونم با اطمینان بگم که برمی گردم

ولی سعی می کنم

در هر حال دلنوشته های شما تو ضمیرم ثبت می شه

بازم ممنون

سربلند باشید

شباهنگ* جمعه 24 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 03:00 ب.ظ http://hamnafas.blogsky.com

سلام عزیز مهربون@};-@};-@};-
بابت تاخیر عذرم رو پذیرا باش همنفس!
چه آرامبخش و دلنشین قلم زدی بانو!

*******
جهان فانی و باقی فدای شاهد و ساقی

که سلطانی عالم را طفیل عشق میبینم

********
پاینده باشی مهربونم و در پناه حضرت دوست ٬ عشقت فزون و جاودان@};-

مسیح جمعه 24 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 10:55 ب.ظ http://aaddee.blogsky.com

سلام

ممنون از راهنماییهای پر ارزشتون

و ممنون که این بار مسیح عادیو لایق دونستین که حرف دلتونو بنویسین براش

در رابطه با اون پست عادیم دو نکته رو خدمتتون یادآوری می کنم ؛

۱ )
...
یا
بهتره بگم اینا هر کدومشون « نوعی » از نور هستن
...

۲-
...
مسیح عادی شب و تاریکی رو تو این « دنیا » اصیل می دونه و
...

***************

بازم از توجهتون ممنونم

اگر لازم باشه در مورد اندیشه ی خام و عادی خودم بیشتر توضیح می دم به این امید که غلطاشو برام بگیرین

...

سربلند بمونی و ایرونی

:)

*ستاره قطبی* یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 04:08 ق.ظ http://star2sky.com

سلام.

نمیدونم چرا وقتی اینجا رو میخونم حاظه ام بلکل پاک میشه !!

ولی امشب یاد این بیت افتادم که
(صیقلی کن صیقلی کن صیقلی
تا که در آن انوار الهی بنگری )

با تبادل لینک موافقی ؟
با اجازه لینک شما به جمع کشف شده های ستاره قطبی اضافه شد ..
تا بعد...

شباهنگ* سه‌شنبه 28 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 02:03 ق.ظ http://hamnafas.blogsky.com

سلام خاتون مهرم/
کاش اینجا بودی تا زمزمه های محبتت رو از نزدیک حس کنم.
در ضمن خانوم معلم درس عشق نمیخوان درس این هفتشون رو ارائه بدن؟؟!! شاگردا منتظرن مهربون!!
مهربونم دوستت دارم
پاینده باشید و سرفراز

پریدخت سه‌شنبه 28 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 11:17 ب.ظ http://pary.blogsky.com

سلام بر نیوشای گرامی

به خاطر لطف و محبت بیش از پیشی که به من و واگویه هام داری بینهایت ممنون و سپاسگزارم .
من نیز خرسندم از آشنایی با نیوشای سخن . براستی چه چیز زیباتر و دلنشین تر از نیوشیدن ؟
و اما عشق ...
این گوهر ناب هستی که ما انسانها معنای واقعی و در واقع حقیقیش رو بدرستی درک نکردیم و هر بار به بهانه ای اصالتش رو زیر سوال می بریم
ولی شما چه زیبا و روشن انوارش رو تشریح کردین ...

همیشه شاد و پیروز باشید .

مریم و سعید چهارشنبه 29 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 07:14 ب.ظ http://saghf.blogsky.com

سلام دوست نازنین .امروز تولد ۲ سالگی وبلاگ ما هست ! یادمه روز اول مریم گفت رسیدن ما به هم مثل رسیدن ۲ تا خط موازی به همه ! و من ۲ سال صبر کردم تا این تئوری رو نقض کنم ! خدا رو شکر خدایا شکرت ! از تو دوست خوبم هم ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد