روز میلاد نیوشای سخن

 

در یک شب سرد زمستونی

تو متولد شدی ... از دل سردی های واژه ها رویشی دوباره یافتی ... و از گفتار همراهان معنا گرفتی ... آری تو متولدی شدی ...

در یک شب سرد زمستونی

با پویش یک دوست آسمونی ... با سخنان یک همنفس همیشگی ... با همدلی شباهنگ ... تو سرزمین دل نیوشای سخن شدی ... شنیدی و شنیدار شدی ... آری تو متولد شدی

در یک شب سرد زمستونی

تو اومدی و معنای کلامم شدی ... حرم دلکده ای شدی که گذر از بی حوصلگی بود ... که رها گشتن از فروریختن بود ...

تو دل یک شب زمستونی

همسفر حدیث دل و همسال اون شدی

همسفر ، شباهنگ عزیز میلاد گویش حدیث دل رو تبریک میگم میدونم چندی زود اما روز تصمیم حضور امروز بود ۲۴ دی ماه ۸۳ خوب یادم هست خیلی خوب یک شب سرد زمستونی ... یکبار دیگه همسفر هم شدیم. من و یک دل آسمونی ...

 

و اما این تولد باعث تولدی دوباره در نیوشای سخن شد چرا که در اون روزها :

 

سرگردان در مرز واهی تخیل زدگی

موجود بودن بین هراس و دلشوره

تسلیمی تذلیل وار بر خود

این هراسها بیشک از مدار اندیشه بود. بر این ترسها مقابله سود نداشت، بی توجهی نیاز بود.

من در آن زمان ، بی خبر از شط زیبای سرشت، بی خبر از هنر عشق آئین خودم می بودم

 

شهرمان در نظرم شهر معماها بود که نمیدانم چیست ؟

مردها آبستن طغیان تن بودند

و زنان در پی امای بزرگ،

همگی همچو معما بودند ،

گفته ها بی معنا ...

 

*    *    *    *    *

رسید از دور سوار

تا که او آمد گفت :

دست از این بحث و جدل باید شست

جایی باید برسد شدت عشق،

اوجی باید گیرد،

موجی باید سازد

علت از عاشق نیست،

عاشق و معشوق بی معنایند،

اگر عشقی نشود مصدر کار.

 

*    *    *    *    *

گفته بودم با او :

با تو بس حادثه ها خواهد بود.

دل من میترسد.

بنگر حادثه ها می آیند.

چشم من تاری شب را دارد.

سینه ام مردابیست که در آن فاصله ها روئیدست

اینچنین میشود آینده " فریب "

اینچنین میشود آینده " غریب"

می دود عاشقی در خاطره ها !

 

*    *    *    *    *

نگهان از گفته ی بی دانش من خیره شد ، خنده به لب  گفت به من :

من ز دنیای دگر می گویم که در آن خنده مسروری دگر است،

که در آن اشک لیاقت جاریست،

که در آن فاصله ها ویرانند،

که در آن بی هنری، بی عشقیست.

بنگر باران را !

 

*    *    *    *    *

آری باران آمد

آسمان را دیدم

آسمان خالی ز ابران سیه بود و در آن

قدرت خورشیدی

وسعتی می افزود

آسمان را دیدم

ابری اما هرگز

لیکن اما باران

وه چه پر فایدگی می روید

آسمان آبی و باران جسور شادمان می بارد.

 

من کنون میدانم

که اگر داخل یک واژه ی سردی باشم

شوق عشقینگیم میسازد

پس از این هر لغتی را دلگرم

 

بوی خوش نامی کنون می آید

از به احجام پر از مهر تو ای  دلکده ام

 

*    *    *    *    *

روز میلادت ای دلکده ام برایم میلادی دوباره بود

صادقانه می گویم : از این که معنای این رویش شدید ای تمامی خوبان ای همراهان صمیمانه قدردانم  

و شما و شمائیکه که می دونید این ندا از کجا یکسال پیش به گوش رسید از اینکه باعث رویش دوباره ی باورم شدید سپاس ...

 

 

در پناه معبد عشق

نیوشای سخن

 

 

نظرات 27 + ارسال نظر
شباهنگ پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1384 ساعت 12:25 ق.ظ

سلام همنفسم.
اومدم تا سالروز تاسیس وبلاگ همنفسم رو تبریک بگم. به جبران غیبت سال قبل
بر میگردم

سهیک آخرین ترانه ی باران پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1384 ساعت 01:26 ق.ظ http://www.tabar.blogsky.com

نیوشای نازنین با درودی گرم..........................>>>

همیشه افزون شدن گلی تازه به یک گلزار
یعنی یک رنگ نو
یک بوی نو
یک شادابی نو

ودوستی وآشنایی با شما ازحدودیکسال پیش برای من یک مهلت بوده و هست

اگرچه ما دارای رنگارنگی های فراوان فکری هستیم ولیکن
فکرمی کنم درهدف اشتراک فکری داریم

بنابراین سالگشت زایش گل زار نیو شای سخت را به امید هرچه بارورترشدن آن تهنیت می گویم

دوست و دوستدارهمیشگی شما......باران

من خودم و مسعود پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1384 ساعت 09:25 ق.ظ http://3tadoost.blogsky.com

من خودم و مسعود پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1384 ساعت 09:28 ق.ظ

تولد وبلاگتون را تبریک میگم (:

و منم خوشحالم که دوست خوبی مثل شباهنگ دارم !!


موفق باشید ....




سام نریمان پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1384 ساعت 01:04 ب.ظ

سلام اولین سالگرد تولدت را تبریک میگویم
تقدیم به نیوشای سخن:
قابل مقدم تو نیست اگر منزل ما
منزل ایدوست توان ساختن اندر دل ما
یاد باد آنکه بهنگام گل افشانی باغ
بود رشک چمن از طلعت تو محفل ما

موفق وپایدار باشید. درودبرشما

گیسو پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1384 ساعت 01:23 ب.ظ http://raghseghalam.persianblog.com

ای روح ادب امیر ممتاز تویی / به دل نوشته های تو هزاران درود / قلمت همیشه شکوفا - تولد دل نوشته های زیبایت مبارک / موفق باشید /

آمنه / Ameneh پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1384 ساعت 02:48 ب.ظ http://www.zharfaa.mihanblog.com


سلام دوست عزیز :
من آمنه هستم . یکی از نویسندگان کویر .
ممنون از اینکه به وبلاگ خودتان ( کویر ) سر زدید .
خوشحالمان کردید .
شما هم وبلاگ جالبی دارید . موفق باشید .
باز هم به ما سر بزنید .
شاد باشید و در پناه ایزد متعال .

فرامرز پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1384 ساعت 03:12 ب.ظ http://faramarzjoon.blogsky.com

سلام به خواهر خوبم ترنج ...تولدت بلاگت رو تبریم می گم ....نوشته شما کامل بود و پر از معما ...(مردها آبستن طغیان تن بودند

و زنان در پی امای بزرگ،

همگی همچو معما بودند ،

گفته ها بی معنا ... ) جالب بود اما چند کلمه کم داشت ....در مورد سفر به چشم هم باید بگویم ...سفر سفر است گاهی از چشم به دل میرسی ...گاهی به دل چشم می شوی ..حال تو بگو کدام بهتر است ..شاد باشی


ایزدی پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1384 ساعت 04:28 ب.ظ http://moghan.blogfa.com

مبارکه !!

شباهنگ پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1384 ساعت 07:35 ب.ظ http://hamnafas.blogsky.com

تولدت مبارک*.*.*.*.*.*.*.*.*.سرزمین عشق
.*.* .* .* .* .* .() ().() () () () () .* .* .*.* .* .
.* .* .* .*.* .* .||| || ||| || ||| || .* .* .*.* .*
.* .* .* .* . *@@@@@@@@@@ .* .* .*.* .*
.* .* .* .* .*@/////////////////////@ .* .* .*.* .*
.* .* .* . *@@@@@@@@@@@@* .* .*.* .*
.* .* .* .* @//////////////////////////@ .* .* .*.* .*
.* .* .* @@@@@@@@@@@@@@@ .* .* .*.* .*
.* .* .* @/////////////////////////////////@ .* .* .*.* .*
.* .* .* @@@@@@@@@@@@@@@.* .* .*.* .*
.* .* .*.* .* .* .* .*.* .* .* .* .*.* .* .* .* .*.* .* .*
خاتون مهرم ! تا پاسی از دیشب رو فقط داشتم ورق میزدم خاطراتمون رو. خاطرات به دنیا اومدن این دو دلکده رو.
آری باران آمد . آسمان را دیدم. که در آن نقش ببست نام جاوید نیوشای سخن.
عزیزم دوباره صمیمانه سالروز میلاد این دلکده آسمونی رو بهت تبریک میگم و امیدوارم سالها دل و قلمت در راه به ثمر نشستن این دفتر پربارتر بتپد.

دوستت دارم و امیدوارم همیشه شایسته مهر ورزیهای بیدریغت باشم.

بانو پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1384 ساعت 10:27 ب.ظ http://banuyeordibehesht.blogfa.com

سلام عزیز دلم مرسی که بهم سر زدی ........تولدت مبارک .....

پریدخت پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1384 ساعت 10:29 ب.ظ http://pary.blogsky.com

سلام بر نیوشای عزیز

من هم روز میلاد نیوشای سخن رو تبریک می گم
خوشحالم که وجود نیوشای سخن راهی شد برای گرمی بخشیدن به شبای سرد زمستونی
و امیدوارم تا همیشه همراه و همدل با دلکده ی سرشار از مهرتون لذت ناب نیوشیدن رو حس کنین ...
این عشق ماندنی
این شعر بودنی
این لحظه های با تو نشستن
سرودنی ست
این لحظه های ناب
در لحظه های بی خودی و مستی
شعر بلند جافظ
از تو
شنودنی ست ...
درضمن ممنون و سپاسگزارم بابت محبت بی دریغتون
و اینکه همیشه واگویه ها رو با راهنمایی هاتون نورانی می کنین
و عذر می خوام بابت اینکه کم لطفی می کنم و دیر به دیر به خونه ی دلتون سر می زنم


همیشه شاد و پیروز باشین .

اشکان جمعه 23 دی‌ماه سال 1384 ساعت 06:23 ق.ظ http://a-king.blogsky.com

سلام . خوب و خوش باشی.

ارش جمعه 23 دی‌ماه سال 1384 ساعت 12:20 ب.ظ http://kaver.mihanblog.com

پشت هر پنجره شاخه گلی بگزاریم - اسمان را که ابی نیست ابی بنویسیم- عشق و دلدادگی و خوبی را همه باور کینیم- همه عاشق باشیم.....
از اینکه به وبلاگ خودتون سر زدید خوشحالم و موجب دلگرامی من و همکارانم شد. ابی باشی...

مسیح جمعه 23 دی‌ماه سال 1384 ساعت 01:04 ب.ظ http://aaddee.blogsky.com


سلام بر مفسر گرانمایه ی عشق

...

علت از عاشق نیست،

عاشق و معشوق بی معنایند،

اگر عشقی نشود مصدر کار.

...

یک سال مدت زیادی نیست

برای شناخت عمق اندیشه و احساس

و مسیح

حدود نیمی از این یک سال طلایی رو هم از دست داده

چون مدت زیادی نیست که با مکتب شما آشنا شده

خب

باید از آموزگار مهر شباهنگ عزیز به دو دلیل تشکر کنم

تشکر به خاطر این که واسطه ی آشنایی شما با بلاگسکای شدن

و به خاطر این که از طریق کامنتهای شما برای حدیث دل با این وبلاگ آشنا شدم

نیوشای عزیز

خود به ارادتی که مسیح نسبت به نیوشای سخن داره به خوبی واقفید

طبیعیه که مسیح

با هیچ کس تفاهم و توافق کامل نداره و شما هم از این قاعده مستثنی نیستین

ولی

دوستانی در نت هستن که مسیح عاشق شنیدن و خوندن حرفاشونه

هر چند که با تمام یا قسمتی از اون حرفها حتی گاهی مخالف هم باشه

اگه بخوام مثل همیشه بدون ریا نظر خودمو در باره ی وبلاگ نیوشای سخن بنویسم

باید بگم

گاهی با بعضی از نوشته هاتون مشکل دارم

ولی از تموم اونها درس می گیرم

مخصوصا از اونایی که باهاشون مشکل دارم

نیوشا در نظر مسیح

از تبار قشری از دختران سربلند ایرانیه که

به اندیشه و احساس

حرمتی تازه می بخشن

و سیره و راهشون می تونه چراغ راه گمشده هایی مثل مسیح باشه

در مکتبت کم نیاموختم

البته نه الزاما از نقطه نظراتت

بلکه مهمتر از اون

از نوع نگاهت

و روش احساس و اندیشه ی نابت

و امیدوارم این چراغ هدایت

همواره درخشان و پر رونق بمونه

منم به نوبه ی خود این میلاد فرخنده رو تبریک عرض می کنم

و امیدوارم که

سلامت و سربلند بمونی



ترنم جمعه 23 دی‌ماه سال 1384 ساعت 10:25 ب.ظ http://reza-khoy.blogsky.com

سلام
خوشحال شدم که باز این وبلاگ با حال رو پیدا کردم .
اگه بیای شاید نشناسی . عنوان قبلی دل = دریا بود.
(;
یا حق.....

ندا شنبه 24 دی‌ماه سال 1384 ساعت 11:18 ق.ظ

دریای بانوی عزیزم
میلاد نیوشای سخن را صمیمانه به تو بانوی دریا دل تبریک می گویم
امیدوارم همیشه ندای دلت نغمه ای باشد بر بالهای پر توان کلام گرمت

تقدیم به تو و تمام دوستداران تو :

قلبتان را از نفرت پاک کنید
ذهنتان را از نگرانی ها دور کنید
ساده زندگی کنید
بیشتر بخشش کنید
کم تر توقع داشته باشید
و به یاد داشته باشید که
هیچ کس نمی تواند به عقب برگردد و از نو شروع کند

نخل تنهای جنوب شنبه 24 دی‌ماه سال 1384 ساعت 03:12 ب.ظ http://neihamboon.blogsky.com

سلام بر نیوشای سخن عزیزم
سالروز تاسیس وبلاگ قشنگتو تبریک میگم
امیدوارم همیشه پایدار باشی
این شباهنگ اینقدر دوست داشتنی که واقعآ لقبی که بهش
دادم برازندشه(بانوی بلاگ اسکای)
عزیز ممنونم که یاد من بودی
مطمئن باش ( یاد یاران نرود از یاد من مگر آن روز که در خاک شود منزل من)
موفق و شاد باشی
ایمان
بای

خرابتی شنبه 24 دی‌ماه سال 1384 ساعت 05:39 ب.ظ http://www.kharabati.blogfa.com/

سلام بر بانوی عشق و محبت....
تولد.....
رویش....
حیات........
اینها واژگانی الوهی هستند که مستحق انسانهایی خداگونه اند که خلق میشوند و خلق میکنند نیکیها و زیباییها را....... کلام و اندیشه را در ورای عشق آنسان زیبا آمیخته میگردانند که دلکده ی نیوشای سخن متولد و متبلور میگردد....
دوست زیبای من در پناه حضرت دوست پاینده باشی ....
هو یا علی مدد.

یوکابد یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1384 ساعت 04:13 ب.ظ http://youkabed.blogsky.com

سلام وای اینجا تولد بوده . امان از من همیشه خبرها خیلی دیر به من میرسه و منو شرمنده دوستان خوبم میکنه . از شباهنگ عزیزم تشکر میکنم که باعث تولد این دلکده زیبا شد واز تو هم ممنون که در این مدت درسهای زیادی از زندگی به من یاد دادی خیلی دوستت دارم و امیدوارم بانوی دریایی من همیشه در پناه خداوند باشه آمین

مریم چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1384 ساعت 03:07 ب.ظ http://maryam1977.blogfa.com

سلام
تولد وبلاگتون مبارک
همیشه خوش و خرم باشید

مجید چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1384 ساعت 06:53 ب.ظ http://ehsasi.blogsky.com

سلام دوست عزیزم
من اپ کردم منتظرت هستم تا با نظرت وبلاگ منا ستاره بارون کنی

_________¤¤¤¤¤¤¤¤____________¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_____¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤__¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
___¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_______¤¤¤¤¤
__¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_________¤¤¤¤
_¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤________¤¤¤¤
_¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_____¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤___¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤_¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
__¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
____¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
______¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
____________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
______________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_________________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
___________________¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
_____________________¤¤¤¤¤¤
______________________¤¤¤¤
_______________________¤¤

ودر اخر عید غدیر خم را هم به شما و خانواده محترمت تبریک میگم

*پرنسس* یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 02:17 ق.ظ http://yasesefid.blogsky.com

« لحظه ها شاید معنای حقیقی زندگی باشند »

و گاهی گذر از یک لحظه .. گذر از یک زندگی است .. فراموش مکن

مسیح سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 05:27 ب.ظ http://aaddee.blogsky.com



:)

بی مقدس مریمی دنیا مسیحایی نداشت

:)

...

سلام عموزاده (؟!!!)‌ ی گرامی

واااااااااای

چه طور دلت اومد تا حالا بهم نگی ؟؟؟

باشه
برای عیدی گرفتن تا عید غدیر سال دیگه صبر می کنم
اما نه

هر بار که به مسیح سر می زنی
نفس حضورت
و شخن شیوا و پر مغزت
و معرفت نابی که تو تک تک کلماتت نهفته
بزرگترین عیدی برای مسیحه
هر چند که گاهی با کمی تاخیر باشه

می دونم که مشکلات زندگی تو جامعه ی امروز یکی دو تا نیستن
خودمم درگیر حجم زیادی از اونا هستم
پس توقع زیادی ندارم

ممنونم به خاطر همه ی محبت پاک و بی آلایشت
و به خاطر تموم درسهایی که به مسیح می آموزی

خدا خدا می کردم یادم نره :

مسیح عادی هم به نوبه ی خود

تولد قند عسل شیرین نیوشای سخن (؟!) رو تبریک می گه

...

سربلند بمونی و ایرونی

[ بدون نام ] دوشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 02:48 ق.ظ

سلام سلام همنفسم.
اومدم تولد قند عسل ٬ این فرشته مهربون و توپولی خوشگل رو تبریک بگم. از طرف من لپای ماهشو ببوس عمه جون.
از قول من خدمت مادر عزیز و پدر مهربونشون تبریک بگید حتما. هر چند یه کم دیره.
اینم یه هدیه کوچولو.

http://www.riversongs.com/flas1/yourcake.html

*پرنسس* چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 01:03 ق.ظ http://yasesefid.blogsky.com



تبریکات یگانه یاس را هم پذیرا باش

مهدی ماهانی دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 10:02 ق.ظ

من نفهمیدم تولد کیه به هر جهت مبارک باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد